Informacje ogólne o egzaminie – CPE
- Kursy CPE 60 godz. (45min) stanowią intensywne przygotowanie do egzaminu i adresowane są do osób, które osiągnęły już poziom językowy wymagany do egzaminu CPE. Kurs pozwoli zebrać i uzupełnić wiedzę oraz zapoznać się z technikami egzaminacyjnymi oraz typami pytań i wymogami CPE.
- Kursy CPE 120 oraz 140 godz. (45min) stanowią pełne 2 – semestralne, kompleksowe przygotowanie do egzaminu. Adresowane są do osób, które powinny poświęcić nieco więcej czasu na uzupełnienie oraz podniesienie swojej znajomości języka i zapoznanie z wymogami egzaminu. Podczas pierwszego semestru nauki nacisk kładziony jest nie tyko na zabranie i uzupełnienie wiedzy, ale także na poszerzenie znajomości struktur leksykalnych i gramatycznych oraz uzyskanie pełnej komunikatywności i samodzielności językowej. W drugim semestrze nacisk kładziony jest na techniki i metody egzaminacyjne.
- W programie każdego z kursów egzaminacyjnych przewidziano dwa egzaminy próbne, które pozwalają kandydatom zredukować stres przed właściwym egzaminem, a także wyeliminować słabe punkty, oraz wybrać odpowiednią strategię. Pozytywny wynik obu egzaminów próbnychgwarantuje 100% zdawalności na egzaminie.
Ramowy program kursu
Struktury gramatyczne:
- zestawienie form czasowników i ich zastosowanie,
- okresy warunkowe,
- konstrukcja wish,
- inwersja szyku w zdaniu,
- czasowniki modalne,
- strona bierna,
- zdania złożone,
- okresy warunkowe,
- porównania,
- konstrukcje czasownikowe,
- formy przyszłościowe z zastosowaniem czasowników modalnych,
- mowa zależna,
- słowotwórstwo.
Zakres tematyki: mówienie/słuchanie/czytanie/pisanie:
- praca,
- styl życia,
- rozwój społeczny,
- media,
- relacje międzyludzkie,
- edukacja,
- tradycje narodowe i społeczne,
- rozrywka,
- podróże/turystyka,
- zdrowie/aktywność fizyczna,
- nauka i technologia,
- ludzie,
- archeologia,
- historia,
- biznes/handel/przemysł,
- środowisko naturalne/ekologia,
- sztuka,
- biologia,
- architektura,
- język,
- psychologia,
- społeczeństwo.
Celem kursów CPE jest:
- zebranie i uzupełnienie wiedzy z zakresu gramatyki,
- zapoznanie ze strukturą egzaminu, typami pytań, technikami egzaminacyjnymi,
- rozwinięcie umiejętności komunikowania się w różnorodnych sytuacjach życia codziennego, wychwytywania głównych i mniej ważnych punktów wypowiedzi ustnych i pisemnych, jak również informacji szczegółowych,
- pisania różnych typów tekstów argumentujących, opisujących czy relacjonujących przebieg zdarzeń.